sobota, 21 lutego 2015

Cukier - nie krzepi :-/

Cukier odgrywa główna rolę w przypadku wielu chorób, które powoli stają się epidemią naszych czasów. Dla wielu tzw. chorób cywilizacyjnych to nie cywilizacja jest problemem a właśnie cukier. Problem postępującej nadwagi ma związek z właściwością cukru, polegającą na zamianie w tłuszcz. Tłuszcz to kolejne stadium cukru, który dodajemy do kawy, ciasteczek, zjadamy w postaci kanapek mlecznych, który wypijamy w słodkich napojach.W ten sposób może też zwiększać ryzyko chorób serca. Naukowcy czasem określają cukier jako "uciechę dla komórek rakowych". Przyspiesza on starzenie i procesy zapalne w organizmie i stopniowo napędza wzrost guzów nowotworowych . Cukier to paliwo napędzające cukrzycę, otyłość, choroby serca i nowotwory.
Poziom glukozy znajdujący się w górnych granicach normy (82-110 mg/dl) na dłuższą metę odbija się negatywnie na zdrowiu. Wykazano również powiązanie między takim poziomem cukru we krwi a znaczącym kurczeniem się mózgu. Im więcej cukru spożywasz tym bardziej rozpowszechniają się stany zapalne w organizmie. Prowadzi to do szybszego starzenia zarówno na zewnątrz , jak i wewnątrz ciała. Nie ma przesłanek dla spożywania jakiegokolwiek dodatkowego cukru oprócz tego przyjmowanego w owocach i warzywach.
Cukier uchodzi za źródło radości i tak jest przedstawiany przez firmy reklamowe. Żaden inny produkt spożywczy nie wpłynął tak na nasz zmysł smaku poprzez symulacje radości życia i przyjemności. Cukier to synonim miłego życia : La dolce vita.
Owszem, całkowite wyeliminowanie cukru z codziennej diety jest raczej nierealne. Cukier występuje jako składnik wielu produktów żywnościowych, niekoniecznie słodyczy oraz jest niemalże nieuniknionym elementem wszelkich świąt czy też spotkań towarzyskich. 
Cukier to nie tylko składnik słodyczy, pochłanianych przez łasuchy. Znajdziemy go w wędlinach, sosach, gotowych, zupach, sałatkach, płatkach. Stał się wszechobecny, nawet jeśli go sobie nie życzymy.
Obecnie łasuchami okazują się być nawet ci , którzy chcieli zjeść gulasz ze słoika lub wegetariańska kiełbaskę.
Dla coraz większej liczby ludzi nie jest już źródłem szczęścia i radości , ale uzależniającym środkiem, manipulującym naszym mózgiem.
Zacznij od wyeliminowania dodatkowego cukru. Czytaj etykiety, sprawdzaj zawartość cukru w gramach . Im bliżej zera tym lepiej. Każda paczkowana żywność zawierająca 10 g cukru na porcję przekracza Twoje potrzeby. Pamiętaj, że dodatkowy cukier nie ma najmniejszych wartości odżywczych. Sprawdzaj na etykietach zawartość takich składników jak : aspartam, syrop kukurydziany, syrop glukozowo-fruktozowy, dekstroza, fruktoza, sorbitol, maltitol, miód, sacharoza, syrop z agawy, koncentraty owocowe, stewia, cukier.
Co prawda niektóre z nich są lepszymi wyborami, ale im mniej będziesz spożywać dodatkowych słodzików, tym będziesz odczuwać mniejsze łaknienie na słodkości.
Sprawdź zawartość cukru w ulubionych produktach, przekąskach, wypijanych napojach. Postaraj się wybrać posiłek lub napój, który regularnie dosładzasz i spróbuj spożywać go bez słodzenia na początek przez tydzień.