piątek, 20 lutego 2015

Każdy kęs, każdy łyk ma znaczenie

Badacze z Harvardu w wyniku przeprowadzonych badań odkryli, że rodzaje konsumowanego pożywienia wpływają na zdrowie bardziej niż łączna ilość przyjętych kalorii. Nie wystarczy jeść wszystko, byle w umiarkowanych ilościach. Jakość jest o wiele ważniejsza niż ilość, co zresztą sprawdza się nie tylko w dziedzinie odżywiania. To co spożywasz rozprzestrzenia się po Twoim ciele i oddziałuje pozytywnie lub negatywnie na organizm. Słodki pączek lub napój dają natychmiastowe pobudzenie, ale w miarę upływu czasu wyrządzają niestety więcej szkody niż pożytku w naszym organizmie. Natomiast sałatka z zielonymi warzywami oczyści organizm i dodatkowo wzbogaci go w niezbędne składniki odżywcze.
Jedzenie w odpowiedni sposób wcale nie musi być trudne, skomplikowane, ani drogie. Zdrowe odżywianie może być łatwe i sprawiające przyjemność.
Ludzie często zmieniają diety, szukają tych "skuteczniejszych" , niecierpliwą się brakiem oczekiwanych efektów. Organizm potrzebuje sporo czasu na zareagowanie na zmiany w diecie, na poczucie bezpieczeństwa. Zamiast skupiać się na zrzuceniu kilku kilogramów w ciągu najbliższego miesiąca lepiej skupić się na dokonywaniu dobrych wyborów, które wpłyną korzystnie na całokształt naszego zdrowia. Takim wyborem jest każdy kęs pożywienia i każdy łyk wypijanego napoju.
To my wybieramy czy do obiadu zjemy frytki czy warzywa, czy sałatkę skropimy winegretem czy okrasimy majonezem, czy wypijana codziennie kawa jest z mlekiem czy ze śmietanką i kilkoma łyżeczkami cukru, czy wypijana zielona herbata to prawdziwy zdrowy napój czy butelkowany napój z syropem glukozowo-fruktozowym i konserwantami.
Skupianie się jedynie na tabelkach kaloryczności jest złudne. Produkty light to niekoniecznie zdrowe produkty. Ważna jest włąściwa
ilość spożywanych białek, węglowodanów i tłuszczu.
Podobnie jak marketingowcy pracujący dla sklepów z żywnością ustawiają odpowiednio produkty na półkach umieszczając na wysokości wzroku żywność, którą chcą nam sprzedać tak samo my możemy lokować produkty w domu. Nie trzymajmy na stole patery z cukierkami czy krakersami. Zastąpmy ją miską z jabłkami. Wyłóżmy warzywa, tudzież inne zdrowe produkty na wysokości naszego wzroku, w lodówce czy kuchennym stole. Wtedy dokonywanie zdrowych wyborów stanie się łatwiejsze. Przejrzyj żywność w swoim domu, uporządkuj ją w taki sposób, aby "pod ręką" i w zasięgu wzroku znajdowały się zdrowe produkty. Te mniej pożądane schowaj a z czasem po prostu pozbądź się, nie kupuj.
Następnym razem kiedy wybierzesz się na zakupy zacznij od działu z warzywami i owocami. Spędź trochę czasu na dziale warzywnym, postaraj się o różnorodność kolorów w twoim koszyku. Korzyść wynikająca z diety bogatej w warzywa i owoce jest ogromna. Spożywanie odpowiednich produktó naturalnego pochodzenia odpiera choroby, wpływa na nasz wygląd i dodaje energii. Przygotowuj swoje posiłki tak by zawsze zawierały produkty warzywne.
Zamień chipsy, krakersy, batony na orzechy, nasiona, jabłka, marchewki, seler. Na wszelki wypadek noś ze sobą jabłko, pudełko z warzywami, małą paczkę orzechów czy słonecznika aby w sytuacji kryzysowej, w wyniku głodu nie dokonać niepotrzebnego wyboru na rzecz szybko kupionej przekąski fast-food czy batona.
Zanim zaczniesz tracić zbędne kilogramy naucz się dokonywać wyborów, tak aby każdy spożywany kęs był zyskiem dla organizmu.